Kokoonnuimme viime viikolla Minna Noreen (P), Heikki Haaparannan (T) ja Mari Suvannon (S) kanssa konkretisoimaan Instituutin toimintaa. Kysymyksen asetteluna oli: Mitä uutta voimme tarjota yrityksille nykyisiin palveluihimme verrattuna? Kiteytetty vastauksemme on: ”Yhteinen Instituuttimme tarjoaa vuosittain noin kymmenelle strategisen kasvun vaiheen yritykselle yhteisön, jossa ne voivat kehittyä kriittisimpien tavoitteidensa osalta”.
Miten tämä sitten tapahtuu ja onnistuu? Haluamme kutsua yritykset huolellisen valmistelun jälkeen kehittymiskokonaisuuksiin, joissa on sekä yhteistä ajattelua että yrityksen itse omistamia kehittämiskokonaisuuksia. Yhteisössä
- opitaan toisiltaan (yritysten tuki)
- uusimpien ajatusten siivittämänä (P+T+S tuki)
- innostuneesti ja tavoitteellisesti (kaikki yhdessä).
Strategiseen muutokseen tarvitaan uudistuva työyhteisö. Toisena Instituutin tehtävänä on tukea yrityksiä henkilöstöhallinnan ja johtamisen kysymyksissä, esimerkkeinä työyhteisön kehittäminen, työhyvinvointi, henkilöstön osaaminen ja esimiestyö. Muutoksen tukemisessa tarvitaan nopeita kokeiluja. Kolmantena tehtävänään Instituutti valmistelee ne toteutettavaksi kehittäjäorganisaatioiden nykyisissä tai tulevissa projekteissa tai tki-hankkeissa.
No joo, joku ajattelee. Onhan näitä kuultu jo monta kertaa aikaisemmin. Mutta. Nyt keskitymme niihin yrityksiin, joilla on aito intohimo tekemiseen ja palava tarve muuttua. Siis aito intohimo. Siis palava tarve muuttua. Ja pitää löytyä myös kykyä yhteistyöhön ja yrityksen ulkopuolella tapahtuvaan kehittämiseen. Yritysten johtajien pitää nähdä uudistumisen haasteet ja heidän pitää haluta kehittää omaa näkemystään nopeasti. Sellaisia johtajia, jotka haluavat saada organisaationsa innostumaan ja onnistumaan tuloksekkaasti.
Uskomme Minnan, Marin ja Heikin kanssa vahvasti siihen, että löydämme vuosittain kymmenen tällaista yritystä ja yritysjohtajaa. Mielestämme Instituutti on näille yrityksille kilpailuetu.
**********
Linkedinissä oli taannoin hyvä artikkeli sähköpostin käytöstä (kts. myös aiempi kirjoitukseni Loistavia avauksia ja surkeita sähköposteja). Nostan sieltä soveltaen kolme erittäin hyvää pointtia esiin
- Jos haluat saada vähemmän sähköpostia, lähetä itse vähemmän.
- Käytä Mark as Unread –toimintoa erottamaan tärkeät keskeneräiset sähköpostit vähemmän tärkeistä.
- Yritä laittaa To-kenttään se henkilö, jolta
odotat vastausta ja kaikki muut CC-kenttään (jos on aivan pakko heitäkin
pommittaa).
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti